ProjektyAktualnościO firmiePartnerzyMediaNagrody/KonkursyKontakt
Pl Eng
 
Budynki publiczneBiurowceBudynki mieszkalneModernizacjeHoteleSzpitaleEdukacjaHandelUrbanistykaInne
  • Allcon Gdynia
  • Apartamenty "Przy Wiśle"
  • Osiedle "InCity"
  • Apartamenty "Piano House"
  • Bohema Praga
  • Budynek na osiedlu "EkoPark"
  • Osiedle "Międzyborska 11"
  • Zielone Bemowo - Lazurowa
  • Budynek przy ul. Wrzeciono 2
  • Wiślany Mokotów
  • Brzozowy Zakątek
  • Osiedle przy ul. Gieysztora
  • Joteyki
  • Budynki przy ul. Powstańców Śląskich
  • Budynki przy ul. Poborzańskiej
  • Herbsta Arche
  • Osiedle przy ul. Wojciechowskiego
  • Park Mieszkaniowy "Tivoli"
  • Budynek przy ul. Sarmackiej 11
  • Budynek przy ul. Sarmackiej 9
  • Osiedle przy ul. Czerniakowskiej
  • Kielecka
  • Budynek przy ul. Wiatracznej
  • Budynek "Villa Avanti"
  • Apartamenty przy ul. Lądowej
  • Osiedle "Wróblewo"
  • Promenady Wrocławskie
  • Osiedle "Art Modern"
  • Adaptacja Browaru Piastowskiego
  • Osiedle na Siekierkach
  • Budynki przy ul. Lirowej
  • Budynki przy ul. Pretficza
  • Nowe Jeziorki

Koncepcja modelowego osiedla mieszkaniowego Nowe Jeziorki w Warszawie

Projekt:
2017-2018

Autorzy: Grupa 5 Architekci, MAU Mycielski Architecture & Urbanism, OWAD Michał Owadowicz Architekt

Projekt modelowego osiedla jest oparty na przemyśleniach architektów z Grupy 5 oraz współpracujących z nimi urbanistów, wdrażających w Polsce metody projektowania miast zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Zdaniem autorów siłą miasta jest jego różnorodność, czytelna nie tylko w architekturze, ale i w ludzkiej aktywności. Podstawą komunikacji na osiedlu jest ruch pieszy wspomagany rowerowym. Wewnątrz zespołu zaprojektowano różnorodne w skali miejsca spotkań mieszkańców. Kompletne funkcje społeczne, takie jak osiedlowy dom kultury, punkty przedszkolne czy szkoła, uzupełniają się z dostępnymi w każdym fragmencie osiedla sklepami i usługami. Urbanistycznymi zwornikami zespołu są bazar przy stacji kolei podmiejskiej oraz miejskie place połączone pieszym, zielonym „szlakiem społecznym”. Brak garaży podziemnych (na rzecz zaprojektowanych wzdłuż torów budynków parkingowych separujących domy od hałasu) pozwala na równomierne obsadzenie osiedla wysokimi drzewami. Zielone przejścia między budynkami oraz przenikające się w różnych kierunkach, poprzez prześwity w parterach, kameralne dziedzińce oferują mieszkańcom wielość różnorodnych doznań przestrzennych.